E-poe loomine: kuidas edukalt ja kiiresti müük Internetti viia?

March 30, 2020

E-poe tegemine ei ole õnneks keeruline ega kallis. Peale hakkamise ja ehk ka veidikese abiga saab igaüks online poe loomisega hakkama. Kust aga alustada ja kuidas pood võimalikult kiiresti tööle saada?

 

Samm 1: Vali sobilik platvorm

E-poe loomise jaoks on kujundatud palju erinevaid platvorme, kus on palju sinu eest juba ära tehtud. Poe loomiseks peadlihtsalt valima enda jaoks sobivaima disaini ning selle enda sisuga täitma.Väiksema poe jaoks sobivad hästi Eesti oma platvormid nagu https://www.voog.com/  ja https://www.shoproller.ee/. Kui sul on aga juba kodulehekülg Wordpressis olemas, võid kasutada nende e-poe platvormi: https://woocommerce.com/ Vali välja disain ja hinnastamismudel, mis sinu ettevõttele kõige enam sobib.

Kui su ettevõttel on juba olemas kaubamärk ja disain, siis kasuta kindlasti seda ka oma e-poe loomisel. Siis näeb klient kohe, et tegemist on sama ettevõtte online poega. Kui alustad aga täiesti „nullist“ ja vajad ettevõttele logo, siis külasta selleks vabakutseliste sotsiaalmeedia gruppe või kasuta logogeneraatoreid. Näiteks https://studio.tailorbrands.com/ abiga saad teha endale logo vaid väikese investeeringuga.  

 

Samm 2: Lisa tooted!

E-pood on sarnane tavapoele, kuid klient ei saa kaupu ise katsuda. Seetõttu on e-poodi toodete piltide lisamine, sisutekstide kirjutamine ja poe kliendisõbralikult üles ehitamine eriti oluline. Paljude e-poodide puhul on just andmete sisestamine kõige ajamahukam ülesanne. Samas on see aga ka üks kõige lihtsamini delegeeritav ülesanne.

Selle asemel, et ise toodete sisestamise või tekstide kirjutamisele aega kulutada, saab need ülesanded kergesti teha anda näiteks virtuaalsele assistendile. Virtuaalsed assistendid on nagu tavalised assistendid, kuid nad pakuvad oma abi teenusena ning sina saad maksta ainult tehtud töö eest. Nii jääb ära keerukas lisatöötaja otsimise protsess ning sama assistent saab sind hiljem ka e-poe haldamisega aidata. Kuna virtuaalsed assistendid on harjunud töötama erinevate projektide ja tööriistadega on neid kerge oma projektidesse lisada.

 

Samm 3: Testi!

Nüüd kus pood on peaaegu valmis, külasta seda nagu oleksid klient. Kas kliendina saad kõigest aru? Kui midagi jääb lahtiseks, siis kas kontaktinfo on kergesti leitav? Kindlasti tasub tähele panna, et toodete kategooriad ja menüü oleks kliendile arusaadav ja kõik oleks poes hästi leitav. Enda jaoks mõtle kindlasti läbi, kuidas korraldada kauba tarne ja kuidas ladu korras hoida. Tee kõik selleks, et ükski ost ei jääks mõne pisiasja taha!

 

Samm 4: Anna maailmale teada!

Internetipoode on palju ning kahjuks ei tähenda e-poe loomine, et inimesed kohe tee sinu juurde leiaksid. Seetõttu on oluline, et internetipoe tegemise juurde kuuluks ka turundusplaan. Suuna inimesed enda poodi sotsiaalmeedia abil, Google otsingureklaamiga või soovi korral anna sellest märku ka enda füüsilises poes.

Selleks,et inimesed sinu poodi aga ka “satuksid” tasub vaeva näha ka SEOga ehk sellega, et su pood otsingumootorites hästi leitav oleks. Selleks tasub kasutada oma toodete tekstide juures õigeid märksõnu ning tagada, et inimesed su poest õige info hästi ja efektiivselt üles leiaksid. Sarnaselt toodete sisestamisega on siin hea mõte kasutada virtuaalse assistendi, agentuuri või copywriter’iabi. Kuigi tihti tundub asjade ise tegemine odavam, on see väga ajakulukas ning nii võib projekt väga pikalt venima jääda.

Kuigi e-poe tegemine ei ole keeruline, võtab poe läbi mõtlemine ja toodete ülespanek veidi aega. E-poe võib aga üles panna ka siis kui sul on müügis vaid üks toode ning täiustada jõuab alati. Kui aga näed, et midagi jääb ajapuuduse taha, ära karda ülesandeid delegeerida. Veidikese abiga saab teha asju kiiresti ja efektiivselt!

Tõsta oma ettevõtte efektiivsust
Küsi infot või pakkumist
Võta Ühendust