Sisuturundus – mis see on ja miks sellesse panustada?

February 16, 2020

Sisuturundusest räägitakse aina enam kui olulisest strateegiast oma firma turundamisel. Miks? Vastus sellele küsimusele on väga lihtne: aina raskem on viia oma sõnum klientideni. Infot ning teavet on aina enam ning vanad reklaamvõtted ei tööta. Paljud kasutavad AdBlocki ning tuleb välja, et lausa 86% inimestest ei pane bännereid Internetis tähelegi. Nad on õppinud ignoreerima sisu, mis neid ei huvita.  

Sisuturundus on turundusstrateegia, mis püüab teha just vastupidi ja kasutab klientideni jõudmiseks neile põnevat ja köitvat sisu.

Kasu ettevõttele ja kliendile

Blogi, videod, artiklid juhendid, retseptid… – sisuturundusel on väga palju erinevaid vorme. Kindlasti ei hõlma sisuturunduse tähendus aga toodet või ettevõtet üleskiitevat reklaamartiklit. Libeda müügijutu asemel pakub tõeline sisuturundus kliendile nõuandeid, huvitavat lugemist või lisateavet. Selle eesmärgiks on just tarbijale kasuliku info pakkumine ning seeläbi ettevõtte ning kliendi vahel usaldusliku suhte loomine. Seda kõike loomulikult selleks, et tuua ettevõttele uusi kliente, hoida lojaalseid kundesid ning kasvatada ettevõtte käivet.

Edukamad ja järjepidevamad tegijad on loonud oma ettevõtte blogist või portaalist isegi väljaande, mille sisu inimesed ise hea meelega loevad ja jagavad. Nad on suutnud end kehtestada kui valdkonna eksperdid, kelle käest kindlasti oma küsimustele vastused leiab. Lisaks on paljud nende kliendid saanud lojaalseteks püsiklientideks.  

Kuidas sisuturundus töötab?

Tänapäeval on tavaks saanud, et enne ostu tehakse Internetis taustauuring. Ikka huvitab inimesi, kus on parim hind või mida peaks ostu sooritamisel silmas pidama. Rahvusvahelises konkurentsis on valikuid palju ja 90% inimestest ei ole enne „guugeldamist“ oma valikut mõne brändi kasuks teinud. Firma saab pakkuda sellisele inimesele tutvustusi, nõuandeid ja lisainfot. Nende sirvimine ei suuna positiivselt ainult tema suhtumist ettevõttesse vaid mõjutavad ka ostuotsust.  

Ütleme näiteks, et soovid osta endale uut külmkappi. Valdkond on piisavalt keerukas ning ese piisavalt kallis, et enne poodi tormamist võtad ette guugeldamise. Õigepea leiad ühe artikli, mis võrdleb erinevaid mudeleid ning annab nõuandeid, kuidas õige valik teha. Isegi kui alul tundsid selle tootja suhtes vastumeelsust on tema nõuanded kasulikud ning su arvamus muutub positiivsemaks. Artikli lõppedes otsustad heita pilgu ka tema tootekataloogi.  

Kuigi tegemist on väga lihtsustatud näitega, illustreerib see hästi, kuidas brändid ja kliendid saavad vastastikku sellisest suhtlusest kasu. Tänapäeva maailmas on väga palju detaile ning infot ning inimeste aeg on väga limiteeritud. Seetõttu meeldivad meile ettevõtted, kes reklaami asemel pakuvad meile vajalikku infot, meelelahutust või abi.  

Kui sind ei ole Google’is, siis ei ole sind olemas!

Sisuturundus on kasulik parandamaks ka sinu ettevõtte leitavust Internetis. Uusi tooteid ja teenuseid otsivad inimesed ikka guugeldades. 95% neist ei vaata aga kunagi kaugemale kui esimene tulemuste lehekülg. Seega ükskõik kui hea toode või teenus sul ka on, pead sa kindlasti panustama sellesse, et  olla otsingumootorites esimeste tulemuste seas. Kui Google näeb, et pakud inimestele huvipakkuvat sisu tõstab ta ka sinu lehe positsiooni. Lisaks ei ole selle turundustegevuse mõju lühiajaline. Kord loodud sisu, näiteks blogipostitus, võib uusi kliente sinu lehele tuua veel aastaid nõudmata sinult mingit lisainvesteeringut.

Kuidas sisuturundusega alustada?  

Blogipostituste kirjutamine, sotsiaalmeedia haldamine ning tootekirjelduste täiustamine on tihti viimane asi millega alustav või väikeettevõtja tegeleda jõuab. Õnneks on see ka üks asju, mille puhul saab lihtsasti aidata keegi organisatsioonist väljaspool. Kogenud sisuloojad leiavad kindlasti õiged viisid, kuidas kõnetada just sinu sihtgruppi samal ajal kui sina saad oma ettevõtte arendamisele keskenduda.  

Kui otsid viise, kuidas sisuturundusega alustada või vajad kedagi, kes veidi igapäevaselt aitaks, võta ühendust Assistly-ga! Meie teenuste hulka kuulub: blogi kirjutamine, sotsiaalmeedia sisuloome, tootekirjelduste lisamine ja palju muud. Koos leiame lahenduse, mis sobib just sinu soovide ja võimalustega!    

Tõsta oma ettevõtte efektiivsust
Küsi infot või pakkumist
Võta Ühendust